Hoppträningen i onsdags!

I onsdags var det ju som sagt hoppträning för Wanja!
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Han var jätte fin hela lektionen. Han sög mot hindren och tyckte det var hur kul som hällst. Vi tränade på lite svåra och knepiga svängar, det gick bra. Det är sånt här som passar Chico och mig, då han inte kan tänka på annat, för det händer något hela tiden. Han måste va med på noterna hela tiden. Och det var han i onsdags. Det känndes som att vi skulle kunnat gjort vad som hällst, och allt bara skulle funka.
Dock gjorde jag några ryttar missar men, men. Bland annat lyckaders jag hoppa ett hinder åt fel håll, till på köpet en oxer. Vi skulle ha hoppat den åt anndra hållet men jag fatta det som att vi skulle hoppa den åt det hållet ( jag fatta fel). När jag red mot den såg jag att hindret var åt fel håll, men då kunnde jag inte svänga åt sidan för då hade jag ridit över min mamma och två till. Så jag hade inget annat val än att hoppa. Men vi fick ett jätte bra språng och det gick bra. Men jag blir irreterad på mig själv, det skulle kunnat gått illa. Men vad är det man säger man lär sig av sina misstag. Sen hoppa jag före Chico några gånger också. Men det beror på att jag ser avstånden innan honom, och det är ju för att jag börjar bli lång på honom :( Men jag är i alla fall jätte nöjd över honom. Och det gick ju jätte bra enligt mig. Kännslan kunde inte varit bättre. Fick bara ett ända stopp och det var mitt fel. Så det får jag ta på mig. Han kan ju vara lite stoppig i bland så jag är verkligen jätte nöjd. När jag säger hoppa före menar jag inte rammla av bara så att ni vet, ni kommer förstå vad jag menar när ni ser filmen.  
 
Det kommer komma en film också men vet inte riktigt när. Men jag kan lägga upp den här filmen från en Christer träning.
Världens bästa Chico❤

Kommentarer
Postat av: Caroline Nilsson

Viken mysig hästblogg du har :) Gillar den skarpt!

Kika gärna in och var med i Veckans Blogg som avslutas på söndag! :)
http://iamcarro.blogg.se/2012/october/vinnare-av-helgens-blogg.html

2012-10-12 @ 16:38:11
URL: http://iamcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0