Blandade resultat..

Vad ska man säga? Ponnyn var jättefin, lite i undertempo kanske men hopade gudomligt bra. Ett missförstånd på framhoppet resulterade i att vi i princip kraschade vi i hindret. Lite lätt skakade gick vi in på banan. Hoppade superfint ända fram till 6:an då vi hamnade i sama läge som i framoppet. Jag vågade helt enkelt ine trycka på honom av rädsla att krascha igen. Ett stopp men jag är jättenöjd ändå!
Något som jag måste träna på för utom hela den mentala biten är att ha ett bättre grundtempo. Just nu går det något långsamt tyvärr.
På den mentala biten finns det mycket
.
* Inte bli så nervös
* Vara beslutsam
* Vara tuff
* Vara som på träning
* Inte störa din häst så han kommer fel
* Inte få panik när du väl lagt honom fel
* Le och vinka
 
Ni förstår va?
Men jag är nöjd med rundan ändå. Ni kommer få se bilder jag lovar. Och något mer jag kan lova är att han är grym, inte i ett enda hinder och minst 30 cm över. Fina du
Någon frågade om film och tyvärr har vi ingen den här gången :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0