Litet eller stort stall?!!!

Någonting som jag brukar tänka på lite då och då. Särskilt sådana här dagar då bara regnet öser ner.
Det finns ju så klart fördelar och nackdelar med båda.
 
Litet stall
Jag står ju i ett litet stall på landet, eller litet och litet det är rätt stort men vi är inte så många som står där. Jag kan tycka att det är rätt skönt när det inte är så många som står i stallet, det blir inte så rörigt då och så.
Fördelarna med stallet vi står på är att vi har många stora och fina hagar, otroligt mysiga ridvägar och att det ligger nära vattnet. Och att det blir mycket allsidig träning för hästen då man inte bara rider på ridbanan eller bara rider ut, man nöter inte bara varv i ridhuset om man säger så. Som det lätt blir när det finns ett ridhus i närheten. Man tänker inte att "nae det regnar i dag jag går in i ridhuset" eller " nae det är så kalt" (menar inte att det är så, tror bara att det är lätt att det blir så)
Nackdelarna är helt klart att jag är ensam "barn" eller vad man ska säga. Det är sjukt tråkigt! Sen så finns det ju inget ridhus som man kan rida i på vintern och när det regnar. Så att man kan hålla tävling konditionen under vintern också, det är lite svårt att göra det om det är en snöig och isig vinter. Man får helt enkelt rida ute i ur och skur. Man måste åka iväg varge gång man ska träna och så.
 
Stort stall
Fördelar många kompisar, bättre träning möjligheter (ridhus och så). Man har inte ut släppinsläpp och fodrig så ofta. Man behöver inte åka iväg när man ska träna. (Om man tränar där man sår alltså).
Nackdelar det är ofta inte så stora hagar (behöver ju inte va så). Många lägger sig i vad man gör med sin häst och så (behöver ju inte vara så). Blir nog lätt så att man rider på ridbanan eller i ridhuset rätt mycket. Kan bli lite rörigt och stökigt.
 
Okej tog inte alla fördelar och nackdelar men vad föredrar ni stort eller litet stall?
Jag skulle tycka det var skönt att stå i ett stort stall men jag föredrar nog små stall. Men det är sån jag är.
 
Säger apsålut inte att det är så jag har skrivit, är det. Det är ju bara vad jag tror och det är stor skillnad från att veta. Bara så att ni vet. Menar inget illa mot varken stora eller små stall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0