Gårdagens dressyr träning

 
I går var det dressyr träning i Linköping med Pirran.
Måste bara säga att ponnyn är grym! Vi har börjat känna varandra mer nu, och jag har börjat lära mig hur jag ska rida henne och så. Visst finns det mycket kvar att träna på, men vi har kommit en bit endå. Och det går bara bättre och bättre. Jag menar allt kan ju inte fungera från början.
I går jobbade vi med förvänd galopp och skänkelvikningar. Det var första gången jag red förvänd galopp på henne. Men det gick rätt bra, hon fattade rätt eller fel galopp vad man nu ska säga. Hon gjorde det hon skulle. Skänkelvikningarna gick bättre än sisst. Men hon orkade inte riktigt att hålla traven hela tiden. Så hon saktade av till skritt någon gång mitt i skänkelvikningen, men men. Tycker i alla fall att det gick jätte bra igår. Fina ponny!
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera och Lisa

VI har frågestund på bloggen skulle betyda guld om ni frågar något och den som frågar flest frågor får en länkning !

http://akma.weride.se/2013/01/26/fragestund/

2013-01-26 @ 13:09:08
URL: http://akma.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0